lørdag

McDonald's-mat er topp


Etter at dokumentarfilmen Supersize Me gikk på kino i 2005, så bestemte jeg meg for ikke å spise på McDonald's eller Burger King igjen. Noen gang. Jeg holdt vel det løftet omtrent i ett år, og så var jeg tilbake på burgeren. Nå er det riktignok ikke burgeren som er helsefaren, men pommesen og brusen. Da et kamerateam fulgte Spurlock i 30 dager med kun McDonald-s-mat på menyen, så gikk han opp 11 kg, fikk et ekstremt forhøya kolestrolnivå, opplevde humørsvingninger og fikk nedsatt leverfunksjon. Legene som fulgte ham opp trygla om at han skulle stoppe dietten og gå tilbake til normalt kosthold. Samtidig anbefalte de ikke å spise fast food. Ikke i hele tatt, faktisk. Det tok Spurlock 14 måneder å gå ned alle kiloene, da gikk han på vegetarisk kost. Han har ikke spist McDonald's-mat igjen siden.

En annen forholdsvis ekkel greie som skjedde på McDonalds var da en mamma i Virginia i (USA) skulle ta med barna sine på McDonald's for å spise. I McNuggets-boksen dukka det opp et frittert hønsehue, gitt! Stas.

Mer matmoro?


6 kommentarer:

  1. Spiser aldri Mc-mat, kalles det "mat", altså?
    .. men må vel en gang for å glede ungene..

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan vel knapt kalles mat, nei.. :((

      Slett
  2. Jeg spiser mat på Mc Donalds en sjelden gang. Som da jeg er på ferie for å ha noe lettvint eller da jeg er hos ei venninne av meg som bor i Drammen. Men ellers går jeg så og si aldri dit. Jeg blir fort lei slik mat.

    SvarSlett
    Svar
    1. Og temmelig ekkelt med det nuggethue :-S

      Slett
  3. Æsj det nuggethuet der...

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...