fredag

Anna Karenina


Russisk litteratur er et svart hull i min bokhylle. Altså, klassikerne befinner seg i bokhylla, men jeg har aldri lest noen av dem. Men de som har lest Tolstoj, sier at det er stor litteratur. Lidenskapelig og samfunnskritisk. Så det spørs vel ikke om jeg bare må til pers. Men akkurat nå om dagen så går det mye i vampyrfiksjon, så trenger bare å omstille knollen på noe annet. 

Jeg har fått snappa opp at Tolstjos Anna Karenina snart kommer på lerretet. Jeg irriterer meg selvfølgelig grenseløst over at det velges britiske skuespillere og at filmskaperne må absolutt velge Keira Knightley til en hovedrolle. Da hun spilte Elizabeth Bennet i Stolthet og Fordom, så var hun altfor tynn i forhold til samtidas kroppsideal. Pinnete damer blei ikke sett på som vakre. Noe av det samme må være gjeldende for denne filmen. MEN Jude Law ser forøvrig veldig bra ut. Helskjegg, høgt hår og runde briller. Det får ikke blitt bedre! 

Mer film?
I november er det premiere på den siste filmen i Twilight-sagaen. Og traileren er allerede her! De begynner tidlig. Se traileren og les kommentarer på Klinkekula! 
Ashton Kutcher skal spille Steve Jobs i ny film. Det gleder jeg meg til! Les mer på Klinkekula :) 
Robert Pattinson KAN faktisk spille noe annet enn glitrende vampyr. Jeg har sett ham i filmen Water for Elephants og blei veldig imponert. Les mer her! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...