mandag

Jesus Christ Superstar



Noe av det mest gøye med å reise til London eller New York er mulighetene for å kunne få se musikaler. Jeg ELSKER musikaler! Og det er ikke nødvendigvis at alle har spesielt gode plot og er en del av høglitteraturen, men fordi skuespillerne er så flinke og må mestre sang, dans og skuespill parallelt. Det blir jo litt som opera, bare mer *eh* folkelig. (Håper jeg ikke får noen operaentusiaster på nakken nå...!)

Jeg har sett nydelige forestillinger både på Broadway og West End. Forrige gang jeg besøkte NYC, så sto min venninne Maria og jeg og diskuterte på åpen gate om vi skulle se Jude Law i et teateroppsetning (hvem vil ikke se en ekte Hollywood-mann live, liksom) eller om vi skulle gå på musikalen Mary Poppins. Gjett hvem vi endte opp med? Jo, det var Mary Poppins, det!

Tony Awards gikk av stabelen i går. Det er teatermiljøet i USA som hyller seg sjøl med premier og konfetti. Jeg legger ved klippet fra den ene en av opptredenene under prisutdelinga. Dette er fra musikalen Jesus Christ Superstar som går på Broadway nå, og er en musikal jeg faktisk ikke har sett på scenen - kun i filmversjonen (som forøvrig er veldig bra!). Vokalprestasjonen til han som spiller Judas er det ingenting å utsette på, men jeg synes koreografien på danserne/sangerne bak var innmari bra! Se sjøl og nyt! 




Det finnes mange fine musikaloppsetninger i Norge, også! Les mer her :)
Evig Ung er en av de beste musikalene jeg har sett fordi det finnes ingen mer genial ide enn å lage musikkteater av livet på gamlehjemmet! Se Charlotte Frogner i rolla som seg sjøl her! 
Musikalen Rent går på Oslo Nye Teater fram til 16.juni. Svein Sturla Hugnes sitter i regissørstolen og det er 3.klasse-elever fra Bårdarakademiet som skuespiller. Les mer her! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...