lørdag

Regnbuegulrot



Er det noen der ute i internettuniverset som veit om disse er genmanipulert? Jeg kom over gule, lysegrønne og lilla gulrøtter på Prix. De reklamerte med høgt antikosidantnivå, så jeg kjappa med meg en fibb. Men så kom jeg på at det kan jo være noe lurerier, for hvorfor har jeg ikke sett slike gulrøtter i butikken før, liksom?

De gule og lysegrønne gulrøttene er mildere på smak enn vanlige oransje. De lille er faktisk oransje inni, men farger vann i oppkok. Det blir vel litt på samme måte som rødbeter, vil jeg anta. Så kanskje ikke helt tipptopp å serveres kokte. Men veldig dekorative som rå, selvfølgelig. 

Så langt har jeg ikke rukket å få gjort stort med dem, bortsett fra å koke noen av dem. Men jeg lurte litt på om jeg kanskje skulle prøve meg på en coleslaw, og sprite opp den med noen friske gulrotfarger. Trur det kan funke veldig fint!

Flere mattips?

2 kommentarer:

  1. Har ikke hørt om gen-manipulerte gulrøtter. Men, jeg har lest at det finnes flere varianter.

    http://no.wikipedia.org/wiki/Gulrot

    se på bildet litt nede på siden, der finner du mange varianter :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...