søndag

'Min gode mannfolk!'

Dette semesteret har jeg i forbindelse med studiet fått muligheten til å lese ungdomslitteratur. Og til alle som trur at det er kjedelig og intetsigende, så kan jeg avkrefte det med det samme. Da jeg leste 'Iqbal Farooq og den svarte Pierrot' - så var det med veksel mellom gapskratting og høglydt fnising.

Det litterære universet er av de sjeldne og inkluderer en tirade av misforståelser, et digert juletre, ei skolebombe, et gigantisk sirkustelt og et fargerikt språk. Et slags sammensurium av krim, humor  og ironisering av egen kultur. For alle som er kjent med filmene 'Kopps' og 'Jalla!Jalla!', så bruker den svenske regissøren Josef Fares de samme teknikkene. Det er morsomt, det er underholdende - og ikke minst; det er flerkulturelt! Så derfor; 'Sett i gang å lese min gode mannfolk!!'

Forfatteren Manu Sareen har indisk opphav, og i tillegg til å være forfatter så er han en aktiv politiker for Det Radikal Vænstre i Danmark. Fyren er utdanna sosialpedagog og har jobba som etnisk konsulent for København kommune. En allsidig herremann med mange talenter. For å lese mer om Sareen, så er det  bare å gå inn på bloggen hans:
Jeg har også hatt andre spennende leseprosjekter i år, og har du lyst til å holde deg oppdatert på god litteratur av både høg og lav art, så anbefaler jeg en kikk på disse linkene:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...