onsdag

Hallo foreldre i Aurskog?!

Skjerpings! Skjerpings! Jeg er tjukk og rund om dagen, og kunne GODT tenkt meg å parkere på lærerparkeringa ved skolen på Aursmoen. Men jeg gjør jo ikke det av sikkerhetsmessige hensyn, og fordi skolens ledelse har bedt oss om å parkere ved hallen. Likevel ser jeg hver eneste dag at foreldre kjører inn der og parkerer som om det er den mest naturlige ting i verden. Temmelig irriterende når jeg sjøl går gangstien hver eneste dag med både mage og vepsestikk under foten!! Og hvordan skulle det blitt hvis alle foreldre dreiv med samme frekke oppførsel??! Da hadde det jo blitt et salig kaos der. Så noen skor seg på at andre prøver å overholde fornuftige regler. #grrrr

Det jeg ikke helt skjønner er jo at det tar ikke så lang tid å gå bakveien. Maks fem minutter til sammen! Ingen jeg har sett har noen form for helsemessige plager som skulle tilsi at en trenger kortere vei til levering. Og INGEN ser ut til å ha dårlig tid pga. forsovelse osv. Alle jeg så i dag bare rusla bort til bilen etter at kiden var levert! #what?! Blei stående og glo på voksne folk som gled bortover asfalten til bilen og vurderte om jeg skulle gått bort og sagt fra. Og neste gang gjør jeg mest sannsynlig det! #passdere

Det er bare ett ord for slikt tullete oppførsel; LATSKAP!!

4 kommentarer:

  1. I hear you! Hos oss valser de over plenen, bruker HC-plassene - en morgen var det til og med en som tok rektors skiltete plass. Må innrømme jeg sto og ventet litt og håpet han skulle komme (fniiis) men så heldig var jeg ikke.

    SvarSlett
    Svar
    1. @siri: Såpass?! Hva er galt med folk??? Det er sikkert de samme folka som parkerer på hc andre steder. #frekkefolk

      Slett
  2. Altså en parkeringsplass er en parkeringsplass. Siden det ikke står noe skilt om at det er parkering forbudt så kan hvem som helst parkere der, dette sier også veitrafikkloven. Skolen har heller ikke lov til å nekte noen å parkere der. Dette burde du som lærer vite.

    SvarSlett
  3. @anonym: Jeg har vel ikke videre problemer med å forstå at det er en parkeringsplass. En trenger ikke å være lærer for å skjønne det. Men dette handler om trafikksikkerhet. Hadde jeg vært øverste, bestemmende myndighet - så hadde jeg satt opp bom ved parkeringsplassen for lenge sia. Lærerne kunne fått en kode til å åpne bommen med. Mitt beste tips til deg anonyme dame eller mann; sjekk skiltene ved innkjøringa av parkeringsplassen. I rest my case.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...