lørdag

Teatertanker, og noen spennende kjøkkenprosjekter på gang

I dag skulle jeg egentlig vært på Åpent Hus i Oslo. Et av byens største teater, Oslo Nye, åpner opp dørene for publikum, slik at en kan komme inn der å glo og lære. Antar at mye foregår på scenen og backstage, og ingenting hadde vært gøyere enn å snuse litt i noen teaterkroker!

Men Oslo Nye er faktisk ikke det teateret jeg har vært mest på de siste åra. Den siste forestillinga jeg så der var musikalen My Fair Lady med Kåre Conradi og Heidi Gjermundsen Broch. Mitt teaterhjerte ligger hos Det Norske Teateret. Det er der jeg har sett komediemusikalen Evig Ung to ganger, Broadway-suksessen Next to Normal og ikke minst; hatt med elever for å se Den Hemmelige Hagen. Det siste der var et spennende prosjekt, ettersom elevene er veldig passe fornøyd med nynorsk, og Den Hemmelige Hagen ikke ruva på topp 10-listene over lest litteratur, så gikk en blid gjeng BVS-2.klassinger ut fra salen i etterkant og erklærte at 'det der var bra saker!'. Og de mest entusiastiske var guttene! Utrolig nok.

Jeg liker dette teaterets assemble, prosjektene deres og det sceniske uttrykket. Også er det dialektens og nynorskens teater. Det liker jeg, også! Jeg er en av de få i dette langstrakte landet som faktisk LIKER nynorsk. #shootmeifyoudare

Uansett, det blir ingen teatertur på meg i dag. Jeg skal taste rundt på Per Gynt og lage ett eller annet spennende i kasserolle. Men hva?! Hm. Baking soda, arrow root, coconut oil, shea butter og duftoljer. Hva kan det være for noe merkelige greier, da? Mat?

Resultatet presenteres på bloggen seinere. Stay tuned you crazy people!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...