onsdag

Hva folk sier

Samtaler er underlige, og det er ulikt hvor flinke folk er til å føre en samtale; noen sier for lite og andre sier for mye. Noen snakker mest om seg sjøl, mens andre igjen ikke forstår humor. Heller ikke i den enkleste varianten. Noen er kjedelige, mens andre er festlige. Men samtaler handler også i stor grad om å lytte. Jeg trur lytting i dag er undervurdert, og det starter allerede fra barnsbein av. Stadig opplever jeg at barn brøler og skriker for å bli hørt. Kanskje voksne ikke er flinke nok til å lytte? Kanskje barn i for stor grad er opptatt av å høre sin egen stemme.

Jeg synes det er stor forskjell på hvor interessant det er å snakke med folk. Og det er sikkert ikke alle som synes jeg er så spennende, heller. Men det går nesten ikke en dag uten at jeg på en eller annen måte er innblanda i gøyale, rare og finurlige ting som blir sagt. Og her er er ukas knippe:

1.) Næh gudameg, er'u gravid?!? (#vaskehjelp)
2.) Jeg bruker nesten ikke penger på klær, men jeg bruker masse på kultur! (#venninne)
3.) Jeg er litt sliten i ryggen min, så nå skal jeg gå og legge meg. (#kid)
4.) Er din gravide mage estetisk støtende? (#veileder)
5.) Finnes det kvarte æljer? (#meg)
6.) Du må ha termin neste uke, eller? (#Nilledame)
7.) Blogging er for fjortiser! (#husbond)
8.) Vil du være min second assistent? (#venninne)
9.) Du som er slikt et organisasjonsmenneske! (#kollega)
10.) Er det suppe? Ser ut som sagflis i vann. (#venninne)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...